Monday, May 9, 2011

دانشجویان کرد عزیز و دلیر هم به حمایت کنندگان از اعتراضات 25 اردیبهشت پیوستند

با روی کار آمدن دولت کودتا در ایران و حوادث پس از انتخابات ،فضای سیاسی – اجتماعی ایران  بیش از پیش پلیسی و امنیتی شد. فعالین سیاسی ، دانشجویی ،مدنی ،روزنامه نگاران و ... به بهانه هایی واهی بازداشت و به حبس های طولانی مدت محکوم شدند.
آمار زندانیان سیاسی به بیشترین حد  خود رسید ، اعدام های سیاسی رو به فزونی گرفت و فضای پلیسی و امنیتی بر جامعه مستولی گشت.
بعد از انتخابات دهم ، جمهوری اسلامی آشکارا دیدگاه اقلیتی خودکامه را به جامعه تحمیل کرد و با شکنحه ، زندان،اعدام و... سعی در به کنترل در آوردن جامعه کرد . مردم آزادی خواه ایران با تمامی محدودیت های موجود در چند مقطع توانستند با حضور خود در خیابان ، اعتراض خود به اتفاقاتی  به وقوع پیوسته را نشان دهند و تجمعاتی آرام و به دور از خشونت را برگزار کنند.
با همه این توضیحات ، بعد از انتخابات فضای سیاسی- اجتماعی ایران بیش از پیش امنیتی و پلیسی شد. آزادی بیان و آزادی ها ی سیاسی و اجتماعی بیش از پیش محدود شد و جامعه عملا به دو بخش خودی و غیر خودی تقسیم شد . دایره خودی ها نیز هر روز محدودتر گشت.
در این بین وضعیت کردستان و فضای سیاسی - اجتماعی آن بیشتر از هر دوره ای پلیسی و امنیتی شد . صدها فعال سیاسی ،مدنی و دانشجویی بازداشت و به احکام سنگین محکوم شدند . چندها نفر به اعدام محکوم شدند و حکم چند نفر از آنها به اجرا در آمد. احسان فتاحیان ،فرزاد کمانگر ،فرهاد وکیلی ،شیرین علم هولی ،علی حیدریان و... اعدام شدند . دها نفر مجبور به ترک وطن شدند.
هر وجدان آزادی در مقابل وضعیت بوجود آمده احساس مسئولیت کرده و سعی بر کنش و فعالیت هایی برای متوقف کردن این روند می کند .
بر همین اساس:
ما دانشجویان کرد دانشگاه های ایران همگام با سایر دانشجویان دانشگاه های ایران از تمامی دانشجویان از اعتصاب سراسری دانشجویان در روز 25 اردیبهشت حمایت می کنیم و خواسته های خود را به شرح زیر بیان می داریم:
 آزادی زندانیان سیاسی دربند
لغو حکم اعدام
برچیده شدن قضای پلیسی و امنیتی حاکم بر فضای ایران و کردستان
احقاق حقوق ایرانیان منطبق با موازین حقوق بشر
آزادی بیان و آزادی مطبوعات و رسانه ها
آزادی فعالیت احزاب سیاسی
به رسمیت شناخته شدن حق تعیین سرنوشت و تنوعات زبانی – فرهنگی
آزادی زنان و رفع تبعض جنسیتی
رفع فشار بر اقلیت های مذهبی

No comments:

Post a Comment