Sunday, August 28, 2011

امیر ارجمند : دولت از همه چیز می ترسد، از شادی جوانان، از افطار در پارک‌ و حتی صحبت درباره دریاچه ارومیه.»

سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید با انتقاد از برخوردهای امنیتی با مردمی که به وضع دریاچه ارومیه معترضند، گفت: «دولتی که دچار بحران مشروعیت است از همه چیز می ترسد، از شادی جوانان، از افطار در پارک‌ و حتی صحبت درباره دریاچه ارومیه.»
اردشیر امیرارجمند در گفت و گو با «کلمه» با اشاره به سرکوب شهروندان آذری معترض به خشک شدن دریاچه ارومیه؛ مسائل کنونی آذربایجان را ناشی از مدیریت ناکارآمد دولت دانست و گفت:«سیاست‌های اقتدارگرایانه و غیرعقلانی ای که باعث خسارات غیرقابل جبران در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شده است، اکنون چهره زشت و خشن خود را در حوزه حفاظت از محیط زیست و مسائل قومیتی نیز نشان می‌دهد.»


مشاور ارشد میرحسین موسوی با اشاره به ویژگی های دریاچه ارومیه گفت: «این دریاچه دومین دریاچه آب شور دنیا، بزرگترین دریاچه داخلی ایران و بزرگترین آبگیر دائمی آسیای غربی است. این دریاجه در دنیا منحصر به فرد است و میراث طبیعی مردم ایران و هموطنان آذربایجانی ما محسوب می‌شود. این دریاچه برای جامعه جهانی نیز اهمیت ویژه دارد. »
امیرارجمند تاکید کرد که جزایر این دریاچه از سوی یونسکو اندوخته طبیعی جهانی شناخته شده است و حفاظت از این دریاچه وظیفه مقامات دولتی و محلی است.

No comments:

Post a Comment